روز 17 مرداد روز خبرنگاری بر تمامی خبرسازان مبارک
نوشته شده توسط : سولماز

خبرنگارانی که در عرصه ی خبرسازی همچو حق و عدالت قلم فرسایی می کنند

حماسه حضور تو به صحنه های عاشقی               چو کوه جلوه می کند به پهنه های عاشقی

به عرصه های پرخطر همیشه حی و حاضری            شریک شادی و غمی تو کم نظیر و نادری

قلم بدست پاک تویی رهی برای خدمتت                     خدمت عاشقانه هم نشانه محبتت

به هرکجای این جهان که ظلم جلوه گر شود           تلاش توست تا ستم، ضعیف و بی اثر شود.

دنیای امروز دنیای ارتباطات است ؛ هر لحظه آخرین اخبار در زمینه های مختلف در گوشه ای از جهان رخ می دهد . در این روزگار که به عصر ارتباطات و فن آوری معروف است ، خبرنگار به عنوان مهمترین ابزار اطلاع رسانی نقش مهمی بر عهده دارد . خبرنگاری ، حرفه ی پرمسؤلیّتی است که اصول اوّلیه ی آن تعهّد ، خلاقیّت ، احترام به آزادی عقیده و داشتن صداقت است .

اگر نبود مجاهدت فداکاری و جان فشانی شهید اهل قلم ومطبوعات و خبرنگار مظلوم شهید محمود صارمی آیا روز خبرنگار به وجود می آمد؟ ما شاکریم که این روز هم ﺛمره  خون شهید صارمی است.
کسی که به این عرصه قدم می گذارد ، ضمن داشتن استعداد و دقّت کافی باید حوصله فراوان برای این کار داشته باشد و در انتقال اخبار  سرعت عمل داشته باشد . وظیفه ی مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی اطلاع رسانی به موقع و ارتقای آگاهی جامعه است . اگر در جامعه ای سانسور مطبوعاتی حاکم باشد و رسانه ها نتوانند آزادانه فعالیّت کنند ، در واقع حقوق  اجتماعی مردم نادیده گرفته  شده است . بزرگداشت روز خبرنگار در واقع بزرگداشت آزادی بیان و آزادی قلم است .

khabar nagari

فن آوری ارتباطات ، امکانات گسترده ای را در اختیار شهروندان و افراد جامعه قرار می دهد به طوری که در اندک زمانی تازه ترین اخبار را در گوشه ای از جهان نقل و انتقال داده می شود . خبرنگاران نیز به اقتضای حرفه ی خود نیازمند استفاده  از این امکانات هستند  . ایجاد محدودیّت در زمینه ی استفاده از چنین امکاناتی ویژگی جوامعی است که دموکراسی در آن رعایت نمی شود و نتیجه ای جز بدبینی و عدم اعتماد در مخاطبین به بار نمی آورد . شاید برای دوران محدودی بتوان فضای حاکم بر مطبوعات را با سانسور و اخطار به فضایی غیرقابل اعتماد مبدل کرد اما تاریخ نشان داده است که  هرچه محدودیت ها بر مطبوعات و رسانه ها بیشتر شود ، تلاش مردم برای روشنگری و کسب اخبارِ صحیح بیشتر خواهد شد .






:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 مرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








x
با سلام آدرس چت روم عوض شده است برای ورود اینجا کلیک کنید !

اول چت

با تشکر مدیریت چت روم